Wandelen


Wandelen is laagdrempelig en gezond



Wandelen is heel erg laagdrempelig. Je stapt je deur uit en je kunt beginnen. De belasting op het lichaam is minder groot dan bij hardlopen. Een goed begin dus voor mensen die niet zo bekend zijn met sporten maar wel graag in beweging komen. Voor mensen die geen sport hebben gedaan, is het wandelen een prima manier om een actieve vrijetijdsbesteding te hebben. Door het wandelen verbeter je je uithoudingsvermogen, maar maak je ook je benen sterker en je verbrandt extra calorieën. Voor velen ook niet onbelangrijk. En daar je bij wijze van spreken ‘de gehele dag’ kunt hardlopen, is dit ook een sociale bezigheid: wandelen, kletsen, even ergens zitten, wandelen, kletsen, ergens eten, wandelen.

Je kunt bij je in de buurt wandelen, maar zoek ook eens een inspirerende omgeving om in te wandelen. Er is natuur genoeg in Nederland waar je uitstekend kunt wandelen. En er zijn genoeg wandelroutes waar je eens heen kunt gaan. Op www.wandelnet.nl staan er genoeg aangegeven.

Functionele wandelschoenen en wandelsokken zijn heel belangrijk op volop plezier aan deze vorm van actieve vrijetijdsbesteding te kunnen beleven. Er zijn verschillende soorten wandelschoenen voor verschillend gebruik. Voor het wandelen van een 4-daagse is ander wandelschoeisel vereist dan voor het volbrengen van een tocht door bergachtig terrein. Run-Inn heeft verschillende soorten wandelschoenen om je het wandelen zo plezierig mogelijk te maken.


VOLOP KWALITEITSSLIPPERS BIJ RUN-INN VOOR JONG TOT OUD

 

NAAR BOVEN