Hardlooptraining


De belangrijkste training is de volgende training



Om een betere hardloper te worden zul je moeten trainen. Het liefst het gehele jaar door. De ene maand mogelijk wat meer dan de ander, maar houd de regelmaat erin. Volg altijd een goed, afwisselend trainingsschema en belast het lichaam genoeg maar nooit te veel. Bedenk dat de belangrijkste training altijd de volgende training is. Als je jezelf een hardloopblessure hebt bezorgd dan kun je mogelijk niet meer hardlopen. En hij of zij die niet kan hardlopen, is geen hardloper. En dat is in ons geval dan heel lastig!

In dit menu tref je diverse trainingsartikelen van Harry Honselaar aan om je te helpen bij een verantwoorde trainingsopbouw. Bedenk dat bijna alle hardloopblessures veroorzaakt worden doordat de loper of loopster het eigen lichaam onoordeelkundig heeft belast: 'ik ben geen watje, hoor, dus doorgaan!'  Totdat er door het pijnlijke ongemak helemaal geen lol meer aan is. Buiten dat je uiteraard wel functioneel materiaal moet gebruiken, moet je dus ook zorgen dat je voldoende 'Loopverstand' krijgt. Dan ga je beter weten waar je mee bezig bent en ben je in staat om het vereiste Loopplezier te krijgen. En met Loopplezier kun je deze prachtige hobby nog vele, vele jaren lang blijven beoefenen.

Trek de loopschoenen aan en zet de eerste stap over de drempel; die stap is trouwens altijd de moeilijkste!
 

NAAR BOVEN